fbpx

Régebben, amikor még nem voltak számítógépek, az esküvőszervezés szerves részei voltak a spirálfüzetek és a kis alakú füzetek. Sokan egyszerű írólapokat használtak, amelyeket összefűztek. Az esküvői vendéglista is papíron került elkészítésre…

A régmúlt idők esküvőinek szervezését, ha mai szemmel nézzük, akkor úgy tűnik, őskori módszerekkel dolgoztak akkor. De mi változott azóta?

Sajnálatos módon, semmi az ég világon. A legutóbbi esküvőben (is) kockás lapon, kézzel írva kaptam meg a fotós listát, aminek az alapja a vendéglista. Azonban a vendéglista nem felelt meg a mai kor követelményeinek. Kezelhetetlen papírkupacból a kihúzott, átfirkált névlistából az esküvő napján, gyorsan-gyorsan kézzel írtak össze fotóslistát, ezért aztán több vendég neve le is maradt. Kellemetlen perceket okozott ez a fotózásnál… 

Na, de nézzük meg, hogy mit találunk az interneten, ha a modern kor igényeinek megfelelő esküvői vendéglistát szeretnénk készíteni. Az eredmény elkeserítő! Ezért nem is csodálkozom, és nem is hibáztatom a menyasszonyokat, hogy egy ennyire fontos dolgot, mint az esküvői vendéglista, nem tudnak megfelelően elkészíteni.  

Miért nem jó az esküvői vendéglista amit ma a neten találsz?

Ezzel a két formátummal fogsz találkozni:

  1. Letölthető PDF-formátum, amely gyakorlatilag egy vonalazott lapot tartalmaz. Név, cím, kísérők száma, adatok feljegyzésére alkalmas.
  2. Letölthető kép, amely szintén vonalazott lapnak felel meg. A tetején már előre fel vannak írva a mezők: név, cím, kísérők száma. Azonban ezeken színes csíkok találhatók.

Ezeket a letöltött dokumentumokat kinyomtathatod, majd kézzel felírhatod rájuk a neveket, ahogy a múlt században tették. Ha őszinte vagyok, előre vonalazott lapokat töltesz le az internetről.

Gyere el az online webináriumra, aminek az alapja egy friss felmérés, ami rávilágított, hogy az esküvőt szervező párok Magyarországon még mindig elavult módszereket alkalmaznak a XXI. században. Az „Így szervezitek ti a saját esküvőtöket” című kutatás egy éven keresztül tarott és nagyon hasznos információkat tudhatsz meg az online workshopon. Többek között a mai kornak megfelelő vendéglistát is fogunk készíteni. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött, amit ide kattintva tudsz megoldani. 

Mit találhatsz még?

Na de térjünk vissza, az eredeti témához és nézzük meg mit találsz még az interneten. Találhatsz olyan esküvői vendéglista sablont is, amelyet az internetes felületen tölthetsz ki. Úgy gondoltam, hogy ez jobb megoldás lehet, de sajnos csalódnom kellett.

A jó esküvői vendéglista

A jó esküvői vendéglista

Azaz az adatokat begépeled vagy beírod, mintha egy papírlapon írnád fel a vendégek nevét. Majd amikor készen vagy, letöltheted PDF vagy táblázatos formátumban, és kinyomtathatod. Ennyi a folyamat. Hozzáteszem, hogy a táblázatos verzióval sem tudsz egyéb műveletet megoldani. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy nem az asztalnál ülve tollal írod össze a neveket, hanem begépelted őket, majd kinyomtatod. Az eredmény szempontjából ugyanaz, mint az 1800-as években, csak nem kézzel írtad le őket. Ez gyakorlatilag csak arra jó, hogy szép csíkok legyenek a papíron, amikor kinyomtatod.

Ezek az esküvői vendéglisták teljesen megfelelőek voltak a múlt században és az előtt, de ma, amikor az információs korszakban élünk, már nem szolgálnak semmi másra, csak az esküvői vendéglista alapvető funkciójára. Azonban ma ez már nagyon kevés. Ugyanis a vendéglista egy nagyon fontos alap, mert ez az alapja még minimum 6-8 listának, ami az esküvődhöz kell!

Ahhoz, hogy valami másik, információt (másik listát, pl. fotóslistát ) tudjunk készíteni, elő kell vennünk ismét egy másik papírt, időt kell szánnunk rá, és szöszölnünk kell vele. Ez ódivatú és elavult megoldás a mai korban. Miért nem használjuk inkább a számítógépet?

Amikor pedig a számítógépet használjuk, még mindig a kőkorszaki módszert követjük, csak a dizájnt változtatjuk meg, de a funkció ugyanaz marad. Fölösleges köröket kell futnunk, amikor csak az adatokat kellene hatékonyan felhasználnunk. Ehhez viszont az kell, hogy előre gondolkodjunk. Ehhez viszont kellene szervezési ismeret és esküvő-szakmai tapasztalat.

Igen, pontosan erről van szó: az esküvői szakmai tapasztalat és a szervezési ismeretek hiányoznak.

De nézzük tovább, és maradjunk az esküvői vendéglistánál. A keresések során találhatunk olyan tanácsokat is, hogy kiket hívjunk meg az esküvőnkre.

Ez már igazán bosszantó! A menyasszony és a vőlegény felnőtt emberek, és pontosan tudják, kiket szeretnének meghívni saját esküvőjükre, illetve kiket szeretnének látni a lakodalomban. Nem hiszem, hogy hülyének kellene néznünk őket, és gyermekded esküvői tanácsokkal kellene ellátnunk, hogy ne hívják meg azt, akit 20 éve nem láttak. De ha bőségesen rendelkeznek pénzzel, miért ne hívhatnának meg bárkit?

Mi a megoldás? Hogyan lesz a mai kornak megfelelő és jó esküvői vendéglista?

Végre meg kellene szabadulni a múlt század módszereitől. Szükség lenne az esküvőszervezés teljes folyamatának átalakítására és modernizálására. Elméleti alapokat kell beépíteni, amelyek megelőzik a gyakorlati lépéseket (ahogy minden más területen is megtörténik). Szervezési tudományból és szervezési ismeretekből kell táplálkoznunk.

Azokat a párokat, akik saját esküvőjüket szervezik, felnőttként kellene kezelni. Hiszen már régóta betöltötték a 18 éves kort, és nem gyermekként kellene kezelni őket, akiknek alapvető esküvői tippeket kellene adni, hanem olyan tudást kellene átadni nekik, amely a szervezési szakma lépéseire épül.

Tudni szeretnéd, hogy mi a jó vendéglista alapja és hogyan kell összerakni, hogy könnyen tudd használni? Gyere el az online webináriumra, aminek az alapja egy friss felmérés, ami rávilágított, a legnagyobb hibára, amit el lehet követni és ez az egyetlen hiba közel 500.000,- Ft felesleges kiadáshoz vezet.

A webinárum teljesen ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Ezen a foglalkozáson a mai kornak megfelelő vendéglistát is fogunk készíteni. Jelentkezéshez ide kattints

Az esküvőszervezés modernizálása és átalakítása elengedhetetlenül szükséges

Összességében, az esküvőszervezés folyamata ma már sokkal több lehetőséget és rugalmasságot kínál. Az informatikai eszközök és az online platformok segítségével hatékonyabban és kreatívabban szervezhetjük meg a saját esküvőket.

Cikket írta:
Nagy G. Csaba esküvőszakértő

 

Esküvődhöz ceremóniamestert, vőfélyt keresel? Itt találod a legjobbakat

Pin It on Pinterest