fbpx

Az esküvőszervezés lépéseinek molyrágta és naftalinszagú módszereit végre el kellene törölni. Megérett az idő arra, hogy végre esküvőreform legyen, pontosabban az esküvőszervezés folyamatában legyen reform. A könnyebb érthetőség miatt az esküvői vendéglista készítést hozom példának.

Emlékszem amikor 1995 környékén megcsapott az esküvők szele

Az unokatesóim esküvője, a testvértem esküvője, majd az én esküvőm is a múlt évszázad, sőt a múlt évezredben volt.

Ekkor kötöttem szoros barátságot az esküvőkkel és esküvői szolgáltató lettem és mára már majdnem ezer esküvő tapasztalatával rendelkezem.

Azonban az esküvők szervezése abban az időszakban teljesen más volt, mint most- gondolhatnánk.

A valóság sajnos az, hogy nem. 😡 

Tehát megérett az idő az esküvőreformra és esküvőreform kell! Ebben a cikkben az esküvői vendéglista készítésen keresztül mutatom meg, hogy miért nem változott semmi.

Hogy nézett ki az esküvők szervezése abban az időben?

Gyere velem egy időutazásra…

Nem volt okostelefon, nagyjából 3 kilós volt a mobiltelefon, amit bunkófonnak neveztek és csak telefonálni lehetett vele. Sms-t csak 1995-től tudtak küldeni. Nem volt internet, és számítógépet is csak elvétve – a nagy hivatalokban lehetett látni (szintenként 1, 2 volt).

Azonban ebben az időszakban is szerveztek esküvőt, sőt korábban is! Hogy tették? 😯 

Nem volt számítógép, ezért papíron állították össze a szükséges dolgokat.

Voltak, akik spirálfüzetet használtak, voltak, akik a kis alakú füzetet részesítették előnybe, de sokan lapokat használtak és azokat fűzték le.

Vagyis például az esküvői vendéglistát is papíron készítették el.
esküvőreform - esküvői vendéglista

Esküvőreform indoka – az esküvői vendéglista készítés példáján keresztül

Mai szemmel nézve az esküvő szervezése, elkészítése kőkorszaki módszerekkel történt, de mi változott mára? 

Lesújtó, hogy semmi. Ezért esküvőreform szükséges, de nagyon sürgősen! 💡 

Egyszerűen nem fér az esküvőszakértő fejembe, hogy a mai esküvőket múlt századi metodológia szerint szervezik.

Példaként nézzük meg, hogy mit találunk a neten, ha a mai kornak megfelelő esküvői vendéglistát szeretnénk készíteni.

Elszomorító, amit találni fogsz!

Összefoglalom kettő pontban, hogy mivel találkozol:

1.)

  • letölthető pdf, ami gyakorlatilag egy vonalazott lap. Név, cím, kisérők száma, összeírásra alkalmas;
  • letölthető kép, ami szintén vonalazott lapnak felel meg. A tetején felírva, név, cím, kisérők száma, vagyis ugyanazok, amik az előzőnél, de ezen színes csíkok vannak;

Ezekkel azt tudod csinálni, hogy kinyomtatod és a vonalazott lapra kézzel beírkálod a neveket, ugyanúgy, mint a múlt évszázadban csinálták. 😥 

A fölösleges dizájn csimborasszója a virágdíszítéses esküvői vendéglista, ami szintén előre megvonalazott lap, amin rajzolt virág is van.

Találni olyan esküvői vendéglista sablont, amit az internetes felületen tölthetsz ki. Azt hittem ez jobb lesz, de csalódtam.

Ugyanis kitöltöd, vagyis neveket írsz be, olyan mintha lapon leírnád a vendégeid nevét. Aztán amikor megvagy vele pdf-ben, vagy Excel-ben letöltheted és kinyomtathatod. Azt ennyi.

Vagyis nem tollal írod össze a neveket, hanem bebillentyűzöd, aztán kinyomtatod.

A végeredményt tekintve ugyanaz, mint a 90-es években, vagy az 1800-as években, csak NEM kézzel írtad.

Az Excel táblázatos teljesen kezelhetetlen. Gyakorlatilag arra való, hogy szép csíkos legyen, amikor kinyomtatod.

Ezek az esküvői vendéglisták teljesen jók voltak a múlt században és az előtt, de ma már, amikor azt mondjuk, hogy információs korszakban vagyunk, nem alkalmasak semmire, csak egy dologra. Esküvői vendéglista a funkciója és arra jó.

Ahhoz viszont, hogy más, használható információt is kinyerhess belőle, ismét elő kell venni egy papírt, rááldozni a drága idődből valamennyit és bogarászni.

A mai korban ez már eléggé molyrágta és naftalinszagú megoldás, miért nem használjuk a számítógépet?

Amikor pedig számítógépet használunk, akkor a kőkorszaki módszert követjük és csak a dizájnon változtatunk, a funkción nem. Fölösleges köröket kell futni, amikor csak az adatokat jól kellene használni, előre gondolkodni, és belevinni szervezői és esküvői szakmai tapasztalatot.

Na igen pont ez hiányzik: esküvőszakmai tapasztalat és szervezési tapasztalat.

Úgy gondolom kezded érteni, hogy miért szükséges az esküvőreform.

 

2.)

Na de nézzük még tovább és maradjunk az esküvői vendéglista témánál. A keresésre ezt találod még:

Tanácsot arra vonatkozóan, hogy kit hívj, illetve kit ne hívj meg az esküvődre.

Na ez aztán már bicskanyitogató! A menyasszony és a vőlegény vélhetően felnőtt emberek. Pontosan el fogják tudni dönteni, hogy kit akarnak látni a saját esküvőjükön, hogy kit akarnak látni a lakodalmukon.

Nem hiszem, hogy hülyének kellene nézni őket és gyermekded esküvői tanácsokat kellene nekik adni arról, hogy akit 20 éve nem láttak, azt ne hívják meg. Na de ha tele vannak pénzzel, miért ne hívhatnák meg?

 

Milyen lépéseket kellene megvalósítani, hogy létrejöhessen az esküvőreform?

Végre szakítani kell a múlt századi módszerekkel. Át kell formálni és modernizálni szükséges az esküvőszervezés teljes folyamatát. Szükséges elméleti alapokat beilleszteni, aminek meg kell előznie a gyakorlati lépéseket. (Mint ahogy minden más ágazatban van.)

Azokat a párokat, akik a saját esküvőjüket szervezik, felnőttként kellene kezelni, hiszen rég elmúltak 18 évesek, és nem óvodásoknak való esküvői tippeket kellene nekik osztogatni, hanem a szervezési szakma lépéseire épülő tudást kell nekik adni.

Az esküvőreform szükségességét, a könnyebb érthetőség miatt az esküvői vendéglista példáján keresztül mutattam meg. Így akkor azt is nézzük meg, hogy ez mit jelent az esküvői vendéglista készítésre vonatkoztatva.

Az esküvőreform keretén belül, az esküvői vendéglista funkcióját és a készítés szempontjait jelentősen ki kell bővíteni és a mai kor technológiáját alkalmazva kellene elkészíteni.  

Milyen a jó esküvői vendéglista és hogy lehet elkészíteni? Erről szól ez a bejegyzés

 

A cikket írta: Nagy G. Csaba esküvőszakértő

Pin It on Pinterest